Thiruppavai – 1 – Margazhith Thingal

First Pasuram-Means and The End
நாராயணனே நமக்கே பறை தருவான்

The great Poorvacharyas opine that the first pasuram summarises in a nutshell the core points.  This can be seen in Thiruvaimozhi first pasuram ‘uyarvara uyarnalam’

Similarly , Sri Periyavachan Pillai, Sri Azhagiya Manavalap perumal Nayanar and Ai Jananyacharyar zero in on the first pasuram as bringing in a nutshell the subject matter of The Thiruppavai.

The first pasuram brings the means and end. “Margazhi” to “Sirumeergal” brings the prapyam- the Means to approach Him and from then on upto “Narayanane” the goal is brought out.

Who can desire for Him? Oh! Simply anybody who desire Him. Is that all?  No other penance or rituals are needed. Absolutely not. The young ones are termed as wealthy-“selvach chirumeergal” – bringing to the fore that the desire and togetherness with the Lord is the permanent and real wealth.

Who can give that? Of course, He Himself. Narayanane – He is the ultimate Dharmam. And what does He give? He gives “parai”. The end or goal of the Atman’s desire.

The time to achieve this is great. After all the time which facilitates our nearness towards the Supreme is the great time and hence, Andal Nachiyar celebrates this time also as ‘nannalal”.

ப்ராபகம் ப்ராப்யம் அவனே

முதல் பாசுரம் ஒரு பிரபந்தத்தின் தலையாய கருத்தை நமக்கு அளிப்பதாக நம் பூர்வர்ககள் சித்தாந்தம். மார்கழித் திங்கள் திருப்பாவையில் முக்கிய செய்தியான, அவனை அடைவதற்கு வழி அவனே என்பதை தெரிவிக்கிறது. இதை முதல் பாசுரமான மார்கழித் திங்களில் காணலாம்.

“மார்கழித் திங்கள்” முதல் “செல்வச் சிறுமீர்காள்” ஈறாக அவனை அடையும் மார்க்கமும், “நாராயணனே நமக்கே பறை தருவான்” என்பது அடையப்படும் அந்த அலாதியான அருமையான ப்ராப்யத்தை சொல்லுகிறது.

அவனை அடைவதற்கு ஆர்வமும் இச்சையுமே அமையும். அவனே நமக்குப் பறை தருவான் என்பது இதன் சுருக்கமான கருத்தாகும். இதற்கு ஒரு நல்ல காலம் வாய்த்ததே என்று காலத்தையும் கொண்டாடுகிறார்கள்.

narayanane namakke parai tharuvaan.
நாராயணனே நமக்கே பறை தருவான்

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *